29 de set. 2012

El Taga, desde Ribes de Freser

Estem davant d'una de les excursions mítiques de Catalunya: El Taga, de 2039 metres.
Si el fem des del Coll de Jou el desnivell, tot i que puja molt en pocs metres, es relativament petit, però des de Ribes que es des d'on el farem, hem de pensar que en 2 horetes i escaig, pujarem 1100 metres de desnivell positiu.

Sortirem des d'una placeta sense sortida, des d'on costa força trobar el camí tot i que el tenim a davant mateix. Els primers metres seran a través d'un bosc molt tupit, fins que arribem a una carretera que seguirem uns 150 metres fins després d'un revolt on ja agafarem la pista.
Aquesta ens durà fina a un petit collet, on trobarem les indicacions i tombarem a la dreta, moment en el que farem els giravolts on es troben els búnquers.
Després d'haver passat els bunkers, ens espera una continuada pujada pel vessant Nord de la muntanya, on trobarem un bosc ple de molsa en forma de catifa, que fa dels vessants una catifa esponjosa a costat i costat del camí. Serà un indret fresc i agradable que ens servirà per encarar amb ganes la forta l'ascenció que ens espera en breus moments.

Quan sortim d'aquest bosquet, haurem de tombar a mà dreta. Encara que a l'instant ens costi trobar el corriol a seguir, si ens i fixem bé el trobarem sense problemes.
En menys de 100 metres estarem davant d'un cartell on ens indica la fauna i flora que trobem per aquestes contrades, i just al costat l'indicador que ja ens empeny amunt, amunt, en línia recta, i des d'on podem veure ja, després d'un turonet amb quatre arbres, el Taga.

L'ascensió és tant monòtona i dura com bonica, i paisatgísticament única. Anirem pujant en línia recta, fins que desprès de passar uns trams més boscosos i de fer un últim turonet, arribem davant de l'última i més gran pujada, la que ja ens conduirà fins al cim.
Des d'on estem, es pot veure clarament com el camí està fresat arran de la tanca de fusta que parteix la muntanya, i que puja recte amunt, que serà per on baixarem.
Tot i així, per a la pujada em decidit agafar el corriol que surt a mà dreta, i ens farà vorejar una mica el pendent, per afrontar el cim pel Sud, ja que pujarem més progressivament, i les vistes són també sens dubte immenses.

Haurem d'anar en compte si el terra està humit, ja que el pendent és molt fort, i els metres de caiguda que relliscaríem són molts.
Arribem al cim després de creuar una tanca, i de fer una última vorejada per l'inclinat vessant des d'on, durant els últims metres, podem veure ja la punta de la creu del cim, que s'albira darrere de la carena.

Un cop arribada a la creu, la vista és fantàstica: tenim 360 graus de vistes qüasi infinites. s'ha de dir que el cim no és la creu, sinó que es el punt geodèsic que tenim a 20 metres endarrere.
Des d'aquí estant es un bon lloc i val la pena estar una estona, contemplant el que tenim davant, tot acompanyats de pastures de muntanya amb els seus ramats en llibertat, que arriben fins al cim per a buscar l'herba.
Si ja coneixeu el cim, sabeu que l'indret és únic, i si no, acabareu d'afegir el Taga a la llista d'excursions obligades a repetir  al llarg de la vida..!

La baixada la farem seguint la carena i passant pel punt geodèsic esmentat. No te cap tipus de pèrdua ja que es seguir la tanca de fusta amb el filat, fins a arribar, després d'una pronunciada i llarga baixada pels prats d'alta muntanya, fina al cartell de fauna i flora que em deixat enrrere fa estona.
En poca estona arribarem de nou a Ribes de Freser, que tot i veure's molt lluny des de dalt, baixarem molts metres en poca estona, i sense que ens adonem ja serem a baix!

El temps aproximat de l'excursió, són 2 hores i mitja de pujada, i menys de dues de baixada, això a bon ritme!

Esperem que la disfruteu molt!