20 de jul. 2011

Grau de dificultat: skill Fàcil
Data:  juliol 20, 2011
Finalitza al punt de partida (circular):   Sí

Aquesta excursió està pensada i preparada per a aquells menuts que ja han donat els seus primers passos, i els pares volen que comencin a fer les seves primeres excursions, i així mica a mica anar adquirint i apreciant els valors de l'excursionisme i la naturalesa.

La construcció d'aquest castell data entre els segles XI-XII, tot i que es va fer sobre una obra anterior, que servia de residència als senyors de Sesagudes després de l'abandonament del castell pels senyors de Montseny.

Dit això, començarem la ruta, que no presenta cap tipus de dificultat, si més no, em d'estar atents als petits ja que en un punt, a pocs metres del camí hi han  alts marges per on podrien caure.

Deixarem el cotxe a Can Marc, un restaurant de cuina tradicional, a on podrem veure cavalls i d'altres animals, i seguirem a peu pel camí que baixa cap al Riu Tordera, que és alhora el principal per on havíem vingut.

Can Marc

Creuarem La Tordera, que si no ha plogut no ens presentarà cap dificultat i fins i tot la podem trobar seca, i ens trobarem amb una bifurcació, a on elegirem el trencant dret, que s'endinsa amb un camí ample per una zona ombrívola de ribera.

Vista enrrere

Al cap de pocs metres, ens trobarem una senyalització que ens indica el Castell Cap a l'esquerre, la qual seguirem i als 20 metres ja veurem la senyal que marca endins el bosc, pel corriol que ja no deixarem fins el bosc d'eucaliptus Eucalyptus globulus, que el trobarem al capdamunt d'una petita i empinada pujada de sauló.

bosc d'eucaliptus, Eucalyptus globulus

Ja dins el característic bosc, seguirem amb direcció nord, nord-oest, i agafarem el camí que puja, que te una cadena al mig. Aquest ens conduirà després d'un petit zig-zag pel vell mig de les restes del poblat que antigament habitava la zona, i superant l'ultima pujadeta, ens trobarem amb l'imponent i massís Castell de Montclús. Les vistes de la Vall i de la Muntanya de Sant Elies pel seu vessant est no tenen desperdici, i les podrem veure des del costat del tros de muralla que encara aguanta, el qual ens farà de balconada.

Per accedir a l'interior del castell, seguirem el camí que el voreja per la seva banda esquerre, i just al tombar trobarem l'accés.

Espero que la pugueu aprofitar amb els més menuts, i que aquests disfrutin de la passejada, imaginant els cavallers, princeses i dracs que possiblement van habitar dins aquestes parets en els seus temps de glòria..! És molt senzilla de fer, i molt rica en flora si el que es vol és introduir-los en aquest camp, ja que el bosc d'eucaliptus és tot un espectacle. És fa ràpidament, i jo, personalment, crec que és ideal per anar-hi a berenar a mitja tarda, tant per la llum com pel moment que podrem passar allà.

SALUT I CAMES!

Enric ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

A mes si sou aficionats al Geocaching en arrivar al castell i trovareu un petit tressor.